BMW X6 M: Modrý Hulk z Bavorska
Kto si aspoň raz v živote neželal mať nadprirodzené schopnosti? Snáď každý... Nám sa ich nedávno podarilo na krátky čas sprostredkovane získať. Posadili sme sa totiž za volant automobilu, ktorý nimi disponuje. Zoznámte sa s novým BMW X6 M.
Takto označené vozidlo vytrénované divíziou M vzniklo už z prvej generácie kontroverzného auta z Mníchova, no jeho nástupca je ešte športovejší. Parametrami i cenou rúbe podstatne vyššie než naftový vrchol M50d s dieselovým šesťvalcom, ktorý sme pred pár mesiacmi otestovali. Ako sme sa presvedčili, dva piesty navyše sú len časťou špecifík plnohodnotného eMkového variantu.
Osemvalcové svaly v modrom overale
Dizajnéri sa tomuto modelu snažili dať čo najviac vizuálnej dravosti. Základné línie kontroverzného SUV s klesajúcou strechou zachovali, ale nakreslili preň nárazník s drzo vystrčenou papuľou, upravené blatníky, spätné zrkadlá či spojler na veku batožinového priestoru. Chýbať nemôže kvarteto komínov výfuku a poriadne obutie. V našom prípade rolovalo vozidlo na 21-palcových ráfikoch s neskutočnou šírkou. Na zadných valcoch boli navlečené pneumatiky označené 325/30 R21!
Veľké kolesá v spolupráci s rozšírenými nápravami a znížením dávajú Bavorovi naozaj sebavedomý postoj vyžarujúci silu. Toto BMW vyzerá ako Hulk na kolesách. V našom prípade bol síce superhrdina modrý namiesto zeleného originálu, ale komixového svalovca pripomínal svojim dizajnom i nezanedbateľnými rozmermi. Kulturista meria 4,9 metra na dĺžku a v ramenách má takmer dva. No a váži štedro cez dve tony. Vo viacerých partiách sa iks-šestka pýši logom svojho trénera, štítky M nájdeme aj v interiéri vybavenom športovými sedačkami či obkladmi z karbónu.
Superhrdinu však z tohto auta nerobí napnutý overal modrej farby ani symboly eMkovej divízie. Dôležité je to, čo sa skrýva v ňom. Ide o takmer rovnakú techniku ako pri prvej generácii, teda dvakrát prepĺňaný osemvalec s objemom 4,4 litra spojený s automatickou prevodovkou a pohonom všetkých kolies. Od uvedenia originálu však tento reťazec prešiel modifikáciami, ktoré SUV pridali na rýchlosti.
Strojovňa pod kapotou dosahuje maximálny výkon 423 kW (575 k) a jeho krútiaci moment vrcholí pri mamutej hodnote 750 Nm. Dostupný je pritom v rozmedzí 2 200 až 5 000 otáčok za minútu. Tento agregát dokáže vozidlo vážiace aj s normovaným vodičom 2 340 kilogramov rozbehnúť na stovku za 4,2 sekundy! Pre porovnanie: to je o sedem desatín skôr než to zvládne dvojmiestne kupé Porsche Cayman GTS. A ako sme sa nedávno presvedčili, ide o pekelne rýchle auto.
Nadprirodzené popieranie kilogramov
V zrýchlení teda dokáže eMkový model poraziť mnohé pravoverné športiaky. Stačí všetko nastaviť do najostrejšieho režimu, akcelerátor zadupnúť do podlahy a zrazu letíte vpred aj s koženou sedacou súpravou. Osemvalec reve hlbokým hlasom, prevodovka radí dvojku a tento úkon sprevádza zvuk z výfuku pripomínajúci švihnutie bičom. Kým sa stihnete nadýchnuť prichádza druhý aerodynamický tresk oznamujúci zaradenie tretieho stupňa. No zároveň aj prekonanie stovky.
Ak plynový pedál nepustíte, BMW X6 M ochotne akceleruje ďalej do trojciferného teritória. Bez akéhokoľvek problému skáče vysoko nad legálne limity slovenských diaľnic a zastaví sa až pri elektronickom stope na úrovni 250 km/h. Na želanie možno maximum posunúť na 280 km/h v rámci balíka M Driver’s Package. No nebyť neoblomného obmedzovača, SUV by sa nepochybne k magickej tristovke priblížilo ešte o kúsoček bližšie.
Diskusia