Renault Sport R.S. 01 vo World Series by Renaut

Renault Sport R.S. 01 vo World Series by Renaut

Francúzska automobilka postavila pretekársky Renault Sport R.S. 01 inšpirovaný minulosťou a konceptami.

O R.S. 01 Renault tvrdí, že je krížencom konceptu DeZir a Formuly Renault 3,5. Tomu zodpovedá aj jeho dynamika.

Už desať rokov organizuje divízia Renault Sport šampionát World Series by Renaut. K pôvodným podujatiam ako Eurocup Clio či Formula Renault 3,5 pridala  v roku 2015 novú sériu RenaultSport Trophy. Nasadila doň úplne nové športové náradie, ktoré kombinuje autorskú konštrukciu a dizajn Renaultu s technikou ostrého Nissanu GT-R Nismo.

Renault R.S. 01 je čistokrvným okruhovým špeciálom splňujúcim predpisy LMP1. Celá karoséria s dĺžkou 7 710, šírkou 2 000 a výškou iba 1 116 mm je vyrobená z kompozitných materiálov. O karbónový monokok, rúrkový rám a podvozok sa postarala špecializovaná spoločnosť Dallara. Celkovú hmotnosť sa tak podarilo stlačiť po 1 100 kg. A to má pritom R.S. 01 pred zadnou nápravou poriadnu strojovňu.

Motor si požičal priamo z ostrého Nissanu GT-R Nismo. Renault však doladil parametre tohto dvakrát preplňovaného 6-valca s objemom 3,8 litra podľa vlastných predstáv. Celkový výkon je nastavený na čosi viac ako 500 koní (374 Nm) a 600 Nm krútiaceho momentu. To stavia R.S. 01 medzi vozidlá triedy GT3 a DTM. Potrebám motoristického športu bola prispôsobená suchá kľuková skriňa, ale aj 7-stupňová sekvenčná prevodovka Sadev.

Špeciálnu pozornosť venoval Renault aerodynamike. Pri maximálnej rýchlosti 300 km/h generuje karoséria vďaka riadenému prúdeniu vzduchu prítlak na úrovni 1,7 tony, čo je rovnaká hodnota ako pri Formule Renault 3,5. Spätosť s asfaltom zabezpečí aj podvozok osadený nastaviteľnými tlmičmi Ohlins. O deceleráciu sa zas postarajú 6-piestokové brzdy s obrovskými kotúčmi s priemerom až 380 mm.

Osemnásťpalcové disky kolies budú obúvať výhradne pneumatiky Michelin, vyvinuté špeciálne pre R.S. 01. Napriek čisto okruhovému zameraniu si však dal Renault záležať na spätosti svojho špeciálu s civilnou výrobou. Napokon, za dizajn bol zodpovedný sám šéfštylista Renaultu Laurens van den Acker. Aj preto je v mnohom inšpirovaný konceptom kupé DeZir z roku 2010.

Každý exemplár vyjde približne na 360 00 eur.

Autor: Renault

Fotogaléria


Zdieľať článok

Podobné články

Diskusia

Facebook pozri-sa.sk