VW T-Prime GTE, hybrid, 381 k a do výroby už o rok
Nemecká automobilka už v priebehu minulého týždňa naznačila, že chce na autosalóne v Pekingu odhaliť nové SUV. To bolo popisované ako "jedeno z najpokrokovejších vozidiel na svete", pričom vzhľadom na životný cyklus Volkswagena Touareg sme mali za to, že ide o nástupcu. Realita je však nakoniec trochu iná. Značka vo svojom útoku na segment crossroverov a SUV zaradila plnú rýchlosť, koncept T-Prime GTE je predobrazom úplne nového vrcholného modelu, ktorý sa postaví aj nad Touareg.
Ešte predtým ako sa budeme zaoberať samotným konceptom, v krátkosti spomenieme, čím by nás chcel Volkswagen v najbližších rokoch zaujať. Po päťmiestnom Tiguanu dorazí aj verzia s tromi radmi sedadiel, tú potom bude nasledovať už spomínaný nástupca Volkswagenu Touareg. Okrem toho prídu ešte dve menšie SUV, jedno o veľkosti Golfu, ktoré sa inšpiruje konceptom T-Roc. Druhé potom vzíde z budúceho Pola, pričom vzhľad a poňatie nám naznačila ženevské štúdie T-Cross Breeze.
Tým bude ponuka, aspoň zatiaľ, integrovaná a ako už odznelo, na jej vrchole bude stáť auto odvodené od konceptu T-Prime GTE. Ten meria 5 070 milimetrov na dĺžku, je teda o 10 mm dlhší ako prvý Phaeton a existujúce Touareg presahuje dokonca o 171 mm. Zároveň počíta so šírkou 1 999 mm a výškou 1 707 mm, rázvor zatiaľ špecifikovaný nebol. Dá sa však predpokladať, že bude dostatočný na tri rady sedadiel, hoci konceptmá iba štyri individuálne kresla.
Vonkajší vzhľad zodpovedá klasickému koncernovému štýlu, čo ale v tomto prípade neberte ako výčitku. Naopak sa zdá, že u Volkswagenu odviedli veľmi dobrú prácu a svoje vrcholné SUV obdarili lepší vizážou než napríklad sesterské Audi Q7. To pripomína skôr minivan než klasický off-road, čo je pravý opak tohto konceptu. Či však budú jeho línie zachované aj u produkčného modelu, to je zatiaľ otázne.
Koncept má vpredu aj vzadu diódové svetlomety a vo všetkých rohoch tiež 22-palcové zliatinové kolesá obuté do pneumatík s rozmerom 285/40. Tá sú poháňané plug-in hybridným ústrojenstvom, ktoré pozostáva z dvojlitrového benzínového motora s výkonom 252 koní a 370 Nm a elektromotora poskytujúceho 136 koní a 350 Nm.
Celkovo sústava ponúka 381 koní a 700 Nm, čo postačí k zrýchleniu z pokoja na stovku za 6 sekúnd a najvyššiu rýchlosť 224 km / h. V rámci spotreby sa Volkswagen chváli nezvyklou úprimnosťou, v hybridnom režime bez nabitých batérií by mal koncept jazdiť za 8,1 litra na sto kilometrov. Ak však máte k dispozícii plné akumulátory, možno pri cykle NEDC počítať s hodnotou 2,7 l / 100 km.
Lítium-iónové batérie s kapacitou 14,1 kWh je možné dobiť z 220 voltovej zásuvky za osem hodín, v prípade rýchlonabíjania za dve a pol hodiny. Ďalej môžeme spomenúť tri jazdné režimy E-Mode, Hybrid a GTE či osemstupňový automat a samosvorný diferenciál, ktorý je súčasťou prevodovky.
Interiéru dominuje 12,3palcový digitálny prístrojový štít, ktorý je doplnený 15 palcovým zaobleným dotykovým displejom multimediálneho systému. Tiež zadné sedadlá majú svoju obrazovku, integrovaný do stredovej konzoly je 9,6palcový displej, ktorý dáva zadným pasažierom možnosť nastaviť si klimatizáciu či sklon operadiel.
Spomenúť môžeme ešte nahradenie klasických tlačidiel na volante dotykovými ovládacími prvkami, v rovnakom duchu je vyvedený aj stredový tunel vpredu. Automobilka pritom dodáva, že ide o kokpit budúcnosti, ktorý by sa v istej obdobe mal v produkčných modeloch Volkswagenu objavovať už od budúceho roka. Kedy však dorazí produkčný T-Prime, zatiaľ nevieme, možné sériovej podobe ale zjavne príliš vzdialený nie je ...
Diskusia