Aktuálne trendy v online marketingu
Marketing je veľmi dynamické odvetvie, čo ešte viac podporil fakt, že do hry vstúpil online marketing a všetky jeho nástroje, ktoré sa vďaka dostupným technológiám neustále doplňujú o nové možnosti alebo k tým aktuálnym pribúdajú ich vylepšenia. Všetky tieto trendy v online marketingu umožňujú marketérom efektívnejšie merať, cieliť reklamu a komunikovať to, čo chcú. Poďme si predstaviť niekoľko trendov v online marketingu, ktoré si určite treba osvojiť a najlepšie aj používať:
1. Natívna reklama – princíp natívnej reklamy je jednoduchý. Predstavme si štandardnú webovú stránku, z ktorej na nás vyskakuje množstvo bannerov. Tieto bannery už viac či menej potenciálni zákazníci ignorujú. Pri natívnej reklame využívame tento fakt a reklamu zákazníkovi predostrieme menej násilnou formou, ktorá má väčší potenciál ho osloviť. Formát natívnej reklamy môže byť článok, zaujímavé video alebo aj banner. Kreativite sa medze nekladú, samozrejme, s tým, že cieľom je zákazníka dostať na web alebo dostať váš produkt do jeho nákupného rozhodovacieho košíka.
2. Influencers marketing – môžeme povedať, že aj tzv. influenceri a komunikácia s nimi sú do istej miery natívnou. Influencer je človek, ktorý má stabilnú, vysokú a kvalitnú sieť fanúšikov na rôznych sociálnych sieťach od Instagramu cez Facebook až po YouTube a títo fanúšikovia ho aj s nadšením počúvajú. Pri správnej komunikácii môže influencer naozaj ovplyvniť masu. Pri spolupráci je dôležité, aby mal influencer vzťah k vášmu produktu a nepropagoval množstvo produktov, čo v konečnom dôsledku môže pôsobiť nedôveryhodne.
3. Livestreaming / VR / AR – autenticita sa cení, čiže ak vaše aktivity, ktoré realizujete umožňujú, streamujte. Rôzne platformy ponúkajú možnosti živého vysielania, tak to treba využiť. Do toho sa objavujú aj ďalšie možnosti zobrazovania reality. Zákazníci sa oveľa radšej rozhodnú pre produkt, ktorý si vedia predstaviť v praxi. Práve na to slúži virtuálna (VR) a rozšírená (AR) realita. Rozdiel medzi týmito dvoma realitami je v tom, že kým virtuálna realita vás prenesie do úplne iného virtuálneho prostredia, rozšírená realita obohacuje skutočnú realitu o niekoľko prvkov virtuality vo forme obrazov alebo textov.
4. Remarketing – určite to poznáte, hľadáte hotel na víkend, povedzme, že si nevyberiete, ale reklama vás prenasleduje ešte niekoľko dní. Presne toto je remarketing, šikovný ťah v online platformách. Na jednej strane, správne zvolená forma remarketingu nemusí byť len otravnou reklamou. Pre potenciálneho zákazníka môže byť taktiež pridanou hodnotou, keďže mu dokáže ponúknuť alternatívy, ktoré by ho mohli zaujať.
Diskusia